RESERVA ARA
skip to Main Content

T’agrada caminar? Gaudeixes fent senderisme per la muntanya? Has intentat practicar esports com la marxa nòrdica? El Solsonès ens ofereix paisatges prepirinencs, amb grans boscos, penya-segats, rius al costat de cims com el del Pedró dels Quatre Batlles, els quals ens conviden a realitzar diverses rutes de senderisme, de diferents nivells de dificultat. Es combina l’exercici amb el turisme per una terra plena d’història, construccions de gran valor arquitectònic i sobretot típiques de la Catalunya rural de segles passats.

La major part del territori està cobert de boscs de pins, aurons, roures i oliveres centenàries, i la resta està adaptat al cultiu. Tots els carrers del casc antic ofereixen un atractiu especial: moltes porten el nom d’un sant però altres han conservat el nom de la funció que desenvolupaven.

El Solsonès ofereix la possibilitat de practicar tot tipus d’esports (senderisme, rutes BTT o a cavall, golf…). A més de les rutes de senderisme, en aquesta zona es practica un esport que en els últims anys s’ha posat molt de moda: la marxa nòrdica. És una modalitat de caminada on s’utilitzen bastons específics i la tècnica del qual s’assembla a la de l’esquí de fons nòrdic. Va néixer en els països escandinaus com a alternativa per als esquiadors, amb l’objectiu de seguir mantenint la forma física fora de la temporada de neu.

La marxa nòrdica és un esport a l’aire lliure apte per a tot el món. De fet, està recomanat per aquelles persones que realitzen amb freqüència rutes de senderisme i surten a caminar de manera habitual. Aquesta modalitat es pot realitzar des de qualsevol terreny, només és important portar la roba adequada, els bastons i adquirir una bona tècnica.

Si som principiants en aquest esport, és aconsellable començar a poc a poc, fent caminades curtes per anar agafant fons i ritme, ja que a mesura que es va guanyant en aquests aspectes, i sobretot en forma física, es pot anar incrementant la intensitat de l’activitat que permet portar bé la respiració sense fatigar-se.

La marxa nòrdica ens proporciona grans beneficis per a la salut: guanyarem en flexibilitat, coordinació, força i resistència, a més d’incrementar la despesa calòrica i enfortir tots els músculs, en especial els de l’esquena.

Quina és la millor tècnica a l’hora de fer marxa nòrdica?

Aquest esport es coneix des de fa més de 10 anys, té els seus orígens l’any 1930, a Finlàndia, i és molt practicat en països del nord d’Europa en temporada d’estiu, fruit de la necessitat d’entrenar l’esquí de fons o de muntanya en èpoques no hivernals. Per això, al llarg de tot aquest temps han sorgit diverses tècniques, la que més es coneix és l’anomenada ALFA: caminar dret, allargant els braços formant l’angle correcte amb el bastó i adequar el pas. Aquesta tècnica ajuda a perfeccionar la nostra postura corporal i el moviment de moure els bastons.

Els consells més importants a recordar quan practiquem marxa nòrdica són:

  • mantenir el cos rígid amb una correcta alineació de la columna vertebral perquè això és el que et permetrà clavar bé el bastó
  • mantenir els braços ben estirats en tot el trajecte d’impuls i retracció
  • el bastó ha de formar un angle de 55-60 graus respecte a terra en ambdues posicions (davantera i posterior)
  • el pas ha de ser de la mateixa amplitud que es marca amb el braç estès quan s’inicia l’impuls, ni més curt ni més llarg

 

Senderismo Marcha Nórdica Lladurs
Back To Top