RESERVA ARA
skip to Main Content
Vall De Lord

Seguint les darreres recomanacions davant la crisi sanitària, per responsabilitat i compromís amb la societat, la setmana passada anunciavem que tancavem uns dies. Tots sabem que tornarem a viatjar, però mentrestant, anem a explorar el bonic territori que ens envolta des de casa. Us presentem la Vall de Lord, una autèntica joia per esbargir-se i realitzar activitats en família, parella o amics, molt a prop de Casa Albets.

La Vall de Lord és un destí familiar, envoltat d’un bell mosaic de muntanyes regat pel riu Cardener i l’Aigua de Valls. Les diferents altituds de les muntanyes fan que la flora i fauna dels boscos i aigües sigui molt rica. El pi roig i l’avet son típics de les zones més altes, seguit del roure martinenc i a baix de tot, sobretot abunda la carrasca, el faig, l’arç blanc, la gavarrera i una gran varietat d’espècies aromàtiques i medicinals. Pel que fa a la fauna es comú trobar-hi les següents espècies: el duc, l’isard, la geneta, el porc fer, l’àliga daurada, el voltor comú i el pit-roig. Si seguiu algun dels itineraris marcats, trobareu panells informatius sobre totes aquestes espècies animals i vegetals.

El fet que la vall sigui menys coneguda que la Vall de Núria o la Vall de Boí i que els quatre municipis que hi formen part siguin molt petits (Sant Llorenç de Morunys, La Coma, La Pedra i Guixers), permet al visitant una major connexió amb l’entorn, tranquil·la i saludable. Us agradaria veure-la des de l’aire? Cliqueu aquí.

La Vall de Lord ofereix una àmplia oferta lúdica i esportiva, amb possibilitats per tothom i per a totes les èpoques de l’any:

· A l’Estació d’esquí Alpí de Port de Compte, ubicada al terme de la Coma i la Pedra, en temporada de neu podreu practicar l’esquí amb pistes de diferents nivells, aprendre a esquiar amb un tècnic especialitzat, llogar tot el material necessari per la pràctica, fer circuits al Snow Park, baixar en tubbies, trineu o snake gliss, fer rutes amb raquetes, etc. A pocs quilòmetres, a les pistes de Tuixent-la Vansa, també es pot practicar l’esquí de fons. D’altra banda, durant els mesos de juliol, agost i setembre, podeu gaudir del Parc d’Aventura, amb quatre circuits de diferents dificultats i altres activitats en plena natura.

· Si sou amants de la bicicleta de muntanya, al Centre BTT del Solsonès ubicat a l’Oficina de Turisme de Sant Llorenç de Morunys, us donaran a conèixer 9 rutes per la Vall de Lord, amb diferents graus de dificultat. Uns recorreguts que passen per diferents punts, amb unes vistes panoràmiques espectaculars, com el Tossal de la Creu del Codó, el Mirador de la Trona, El Jou, Cap de Balç, entre altres. Així mateix, també passen per diferents punts d’interès històric i artístic com el Santuari de Lord, Castelltort, Sant Martí de Corriu, Les Tragines o Sant Andreu, entre altres. Per últim, destacar que el Centre BTT també ofereix servei de dutxes, vestuari i rentat de BTT.

· El senderisme és una bona manera de descobrir el territori i d’arribar als racons més amagats. Per la Vall de Lord passen dos senders de gran recorregut, el GR-7 i el GR-1, tots dos molt ben senyalitzats amb les seves corresponents marques en blanc i vermell. Part del GR-7 esdevé una variant del Camí dels Bons Homes, que prové del sud de França seguint els vestigis dels càtars dels segles XIIi XIV; uns personatges històrics amb molt d’arrel al territori, als que se’ls hi dedica una festa al mes de juliol a la població de Sant Llorenç de Morunys, el Festival Càtar del Pirineu Català. D’altra banda, dins de la vall hi ha la possibilitat de realitzar fins a 12 rutes de senderisme de dificultat baixa, mitjana o alta.

Un itinerari preciós i apte per tota la família és el Camí Verd de la Vall de Lord. Un recorregut lineal que segueix el curs del riu Cardener fins arribar al seu naixement. D’aproximadament 14 km i molt planer te punt d’inici i final a la població de Sant Llorenç de Morunys. Un municipi que encara conserva l’estructura medieval formada per un clos emmurallat i quatre dels cinc antics portals, també l’església romànica (que guarda elements gòtics i barrocs) i el claustre. Un dels portals pels que es passa és el Portal de la Canal. No us oblideu de mirar cap amunt quan passeu per baix!

L’Ermita de la Santa Creu dels Ollers (s.XI) és un altre punt interessant del camí. El seu nom fa referència als ollers, i es que en època medieval molt a prop hi havia un forn on es fabricaven olles. Tot seguit, la Font de la Puda, d’aigües sulfuroses recorda velles històries quan antigament es feien les novenes, un ritual de nou dies en el que es bevien aquestes aigües amb l’objectiu de curar la dolença que es tingués. El Pont de la Gafa, que ret homenatge a l’antiga fàbrica tèxtil que hi havia al costat i l’antic molí fariner conegut com Molí de Baix, son els altres punts destacats que us trobareu abans d’arribar a l’espectacle natural de les Fonts del Cardener.

· Per als més atrevits, a la Vall de Lord també s’hi pot practicar escalada, com per exemple a la Creu del Codó, descens de barrancs, vol amb parapent, bungee jumping o caiac al pantà de la Llosa del Cavall. Hi ha diferents empreses que donen suport a tot aquest tipus d’activitats, fet que en facilita la pràctica o la descoberta si és el primer cop. Per exemple, pel que fa al caiac, al mateix pantà hi trobareu un servei de lloguer que compta amb diferents opcions, des del caiac individual, al familiar per quatre persones o el Cani Kayak per compartir recorregut amb el vostre gos, entre altres.

Sens dubte, la Vall de Lord ofereix moltes possibilitats dintre del turisme actiu, així mateix també és important ressaltar la seva vessant històrica i patrimonial. I es que la història documentada de la vall es remunta al s. IX en temps de Guifré el Pelós. D’aleshores ençà es conserven una gran varietat de vestigis culturals i monumentals pertanyents a diferents èpoques. Destaca, sobretot, la quantitat d’esglésies romàniques alçades arreu del territori: Sant Serni de la Pedra, Sant Lleïr de Casavella, Sant Serni del Grau, Santa Creu d’Ollers, Sant Martí de Guixers o l’Església de Sant Llorenç de Morunys, entre altres. Una altra obra de gran importància dins del romànic és el pont de Vall-llonga, datat entre els segles XI-XII. No ens oblidem del Santuari de la Mare de Déu de Lord, un edifici de característiques neoclàssiques de la segona meitat del segle XIX, que va voler-se erigir en el lloc de l’antiga església, documentada des de l’any 989.

La Vall de Lord emana tranquil·litat, natura, cultura, tradició… és un lloc perfecte per conèixer i viure si us allotgeu a Casa Albets, un hotel ecològic al Solsonès que us aproximarà a aquest territori increíble, a través de la seva cuina vegana de proximitat i la història de la seva masia. A més a més, donada la situació actual, la vostra futura reserva serà flexible amb cancel·lació sense cost addicional i possibilitat de pagar al mateix establiment.

Com us deiem al principi, tornarem a viatjar segur, esperem veure-us aviat per Casa Albets i gaudir plegats de les novetats d’aquest any: la piscina i el spa!

Back To Top
Abrir chat
💬 ¿Necesitas ayuda?
¿Tienes alguna duda que podamos aclarar?